Vakantie

5 november 2018 - Tamale, Ghana

Het is alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb! Ik ben druk geweest met het werk op emergency waar ik elke dag ook weer nieuwe dingen mee maak. Alles gaat hier zo anders. Ik zie veel diagnoses voorbij komen zoals HIV, malaria, lage/hoge bloeddruk en CVA. Vaak kan er niet de juiste zorg gegeven worden in verband met geld. Familie leden moeten betalen voor de zorg, dit kunnen ze vaak niet. Ook gebeurd het regelmatig dat iemand binnen word gebracht en dat daarna de familieleden niet meer komen opdagen. De patiënt laten ze dan achter om bij ons op afdeling om te sterven. Dat zijn ontzettend pijnlijke situaties maar het is wel de realiteit hier. Dat zijn soms minder leuke kanten van deze stage maar wel leerzaam, ook waardeer ik nu de zorg in Nederland een stuk meer. Wat hebben wij het toch goed.

Verder ben ik in de tussen tijd niet veel weg geweest, ook niet in de weekenden. Het was wel even fijn om in het weekend thuis te zijn en naar het zwembad of het strand te gaan. Maar helaas is de rust nu weer voorbij want Thomas is gearriveerd in Ghana!! Donderdag avond is hij aangekomen. De eerste 2 nachten hadden we een heel leuk bed & breakfast. Ik heb hem de highlights van Accra laten zien zoals de Makola Market, dit is een grote open lucht markt waar etenswaren en andere boodschappen verkocht worden.  Na de eerste 2 dagen zijn we naar ander hotel gegaan. Dit hotel had een ontzettend mooi uitzicht over de zee maar de kamer was vreselijk. Zelfs zo vreselijk dat ik in de nacht wakker werd en er een worm in bed lag. Thomas en ik hebben meteen onze spullen gepakt en naar ander hotel! We maken wat mee hier, haha! Gelukkig was het nieuwe hotel wel netjes en zonder wormen!!

We zijn vandaag vanaf Accra met het vliegtuig naar Tamale gegaan. Onze reis gaat dan nu echt beginnen! We zijn nu onderweg naar het Mole National Park waarbij we op safari gaan en ook naar het dorpje Larabanga wat een typisch oud Afrikaans dorpje is. Vanaf hier zullen we backpacken terug naar Accra.

Ik zal jullie op de hoogte houden van onze reis en ook wat foto's toevoegen!!

Tot snel, liefs van Vivian & Thomas

1. Jeanette de Groot-Vroon:
    5 november 2018
    wat leuk saampjes genieten veel plezier XX

Jeanette en Arie
  2. Papa en mama:
    5 november 2018
    We zijn blij dat jullie veilig aangekomen zijn daar. Een mooi schoon bad hoor! Een hoop badschuim erin en je ziet er niets van. Geniet van elk moment!!! Kusjes papa en mama.
  3. Jeanette Van Gils:
    5 november 2018
    Geen foto van de worm ;-).
    Was wel benieuwd naar een Ghanese worm.
    Meid, heerlijk gaan genieten van al het natuur schoon en van elkaar. Even het hoofd leeg maken van alle medische indrukken. Fijne tijd saampjes, groetjes van de "buurtjes"
  4. Coby de Klerck:
    6 november 2018
    Hoi Vivian, wat leuk samen op reis. Heel herkenbaar kruip diep in de slaapzak.
    En wat een prachtig Afrikaanse badkamer!!!😀😀
    Gr Coby.